Hyvä Talli -laatujärjestelmän neuvontakäynti

Hyvä Talli -laatujärjestelmän neuvontakäynti mittaa, todentaa ja tukee hevosalan toimijoita laadun ja turvallisuuden sekä hyvinvointilain vaatimien edellytysten varmistamisessa. Neuvontakäynti tilataan oman alueen hevosjalostusliitolta.

  1. Hyvä Talli -neuvontakäynnillä keskitytään tarjoamaan työkaluja hevosten terveydenhoitoon, tallin turvallisuuteen, asiakaskokemukseen sekä hevosten lajityypillisen käyttäytymisen mahdollistamiseen, yrittäjien ja työntekijöiden hyvinvointia unohtamatta.
  2. Hyvä Talli -neuvontakäynneille kerätään arvokasta tietoa, jotta voidaan todentaa ja mitata hevosalan hyvinvointia, sekä tarvittaessa edistää toimintaa. Mittaaminen ja valvonta on oleellista hevosalan hyväksyttävyyden ja toiminnan kannalta.
  3. Neuvontakäyntien ohella kehitetään kansallista hevosten terveydenhuoltojärjestelmää.

Hyvä Talli -järjestelmässä on kolme tasoa; pronssi-, hopea- ja kultataso. Pronssitaso korvaa vuodesta 2024 alkaen tallitarkastukset, jotka ovat olleet edellytys Suomen Hippoksen myöntämille A-, B- ja F- valmentajalisensseille. Uusille edellä mainituille valmentajalisenssinhaltijoille käynti on pakollinen vuodesta 2024 alkaen. Ennen vuotta 2024 voimassa olevilla lisenssinhaltijoilla noudatetaan kolmen vuoden siirtymäaikaa. Hyvä Talli -neuvontakäynti on edellytys myös Suomen Hippoksen hyväksymille ravikouluille.

Hyvä Talli -neuvontakäynnin hinta on 300 euroa / käynti, joka on voimassa kolme vuotta.  Käynti laskutetaan Suomen Hippoksen toimesta neuvontakäynnin tekijän toimitettua lomakkeen Hippokseen. Hyvä Talli -merkintä tulee näkymään maksusuorituksen jälkeen henkilön perustiedoissa Heppa-järjestelmässä ja talli lisätään alla oleville listoille. Neuvontakäynti uusitaan kolmen vuoden välein, maksutonta omavalvontaa suoritetaan vuosittain itsenäisesti Oma Tallissa.

Hyvä Talli -neuvontakäynnin voit tilata liiton toiminnanjohtaja Anu Kantalalta, p. 0400-454840, hameenhjl@gmail.com

Lisätietoja saat Suomen Hippoksen sivuilta: LINKKI