Hyvä Talli -laatujärjestelmän neuvontakäynti
Hyvä Talli -laatujärjestelmän neuvontakäynti mittaa, todentaa ja tukee hevosalan toimijoita laadun ja turvallisuuden sekä hyvinvointilain vaatimien edellytysten varmistamisessa. Neuvontakäynti tilataan oman alueen hevosjalostusliitolta.
- Hyvä Talli -neuvontakäynnillä keskitytään tarjoamaan työkaluja hevosten terveydenhoitoon, tallin turvallisuuteen, asiakaskokemukseen sekä hevosten lajityypillisen käyttäytymisen mahdollistamiseen, yrittäjien ja työntekijöiden hyvinvointia unohtamatta.
- Hyvä Talli -neuvontakäynneille kerätään arvokasta tietoa, jotta voidaan todentaa ja mitata hevosalan hyvinvointia, sekä tarvittaessa edistää toimintaa. Mittaaminen ja valvonta on oleellista hevosalan hyväksyttävyyden ja toiminnan kannalta.
- Neuvontakäyntien ohella kehitetään kansallista hevosten terveydenhuoltojärjestelmää.
Hyvä Talli -järjestelmässä on kolme tasoa; pronssi-, hopea- ja kultataso. Pronssitaso korvaa vuodesta 2024 alkaen tallitarkastukset, jotka ovat olleet edellytys Suomen Hippoksen myöntämille A-, B- ja F- valmentajalisensseille. Uusille edellä mainituille valmentajalisenssinhaltijoille käynti on pakollinen vuodesta 2024 alkaen. Ennen vuotta 2024 voimassa olevilla lisenssinhaltijoilla noudatetaan kolmen vuoden siirtymäaikaa. Hyvä Talli -neuvontakäynti on edellytys myös Suomen Hippoksen hyväksymille ravikouluille.
Hyvä Talli -neuvontakäynnin hinta on 300 euroa / käynti, joka on voimassa kolme vuotta. Käynti laskutetaan Suomen Hippoksen toimesta neuvontakäynnin tekijän toimitettua lomakkeen Hippokseen. Hyvä Talli -merkintä tulee näkymään maksusuorituksen jälkeen henkilön perustiedoissa Heppa-järjestelmässä ja talli lisätään alla oleville listoille. Neuvontakäynti uusitaan kolmen vuoden välein, maksutonta omavalvontaa suoritetaan vuosittain itsenäisesti Oma Tallissa.
Hyvä Talli -neuvontakäynnin voit tilata liiton jalostusvastaavalta:
Susanna Hakkarainen 040 5329014, susanna.hakkarainen@seinajoenravit.net
Lisätietoja saat Suomen Hippoksen sivuilta: LINKKI